Viking Garn

Vi selger Viking Garn, og har hele kolleksjonen.

Viking Garn har mange flotte garntyper og masse fine modeller.

Vi har alle heftene til Viking Garn, de koster 49,- pr stk og selges kun sammen med garn.

Pinner

Viking Garn strikkepinner nr 3 – 9 (rund, par og settpinner) 42,-

10 og 12 (rund, par og settpinner) 65,-

Heklenåler 28,-

Viking Alpaca Sport –  49,-

30% alpakka – 40% merino ull – 30% nylon

Strikkefasthet er 23 masker pr 10 cm på pinne nr 3 1/2

Viking Alpaca Silk – 52,-

50% alpakka 50% silke – pinne 3 – Strikkefasthet 25 masker pr 10cm

Viking Pleddgarn – 149,-

88% akryl – 12% polyester – Garnet leveres i 350 gram store garnnøster som holder til 1 teppe som måler ca 70X140. Ønsker du å strikke et teppe for 2, så brukes det 2 nøster. Oppskrift på 3 forskjellige tepper finnes på innsiden av banderolen både på norsk og engelsk. Bruk pinnenr  6 eller 7 etter hvor løst og fast du ønsker at teppe skal bli. De fleste velger å bruke pinne nr 7.

Viking Bjørk – 25,-

90% bomull – 10% merino ull

Viking Bjørk er et nydelig mykt garn laget av 90% bomull, og 10% merino ull. Kvaliteten er lett og sval i bruk, og egner ser veldig godt til alle typer plagg. Strikkefastheten er 25 masker pr 10 cm på pinne nr 3.

Viking Eco Alpaca –  70,-

100% Eco Alpaca

Viking Eco Alpakka er en nydelig myk kvalitet av 100% Eco Alpakka. Kvaliteten inneholder 7 nydelige naturfarger, og har en strikkefasthet på 14 masker pr 10 cm på pinne nr 6.

Eco_Alpaca_fargekart

Viking Alpaca Superfine – 40,-

100% Alpaca Superfine

Viking Alpakka Superfine er en nydelig myk kvalitet av 100% Alpakka. Kvaliteten inneholder 21 nydelige farger, og har en strikkefasthet på 12 masker pr 10 cm på pinne nr 8.

Alpaca_Superfine_fargekart

Viking Sportsragg – 14,-

Pinne nr 3 1/2, 23 m = 10 cm. Dette svært populære raggegarnet er laget i kamgarnspunnet ull, blandet med 20% nylon, og 20% akryl. Dette gjør garnet veldig mykt og slitesterkt. Viking Sportsragg egner seg derfor svært godt til bruksplagg for hele familien.

Viking Milk – 50 ,-

Garn laget av 100% Melk

fargekart_100__melk

Viking Milk & Honey – 30,-

Viking Milk&Honey – 30% melkefiber, 70% bomull

Viking Milk&Honey er et mykt og lett helårsgarn laget av 30% melkefiber og 70% bomull. Garnet egner seg godt til alle typer plagg, og blir levert i 15 nydelige farger, inkludert 3 multifarger som danner stripemønster når det strikkes.
Strikkefastheten er 23 masker pr 10 cm på pinne nr 3 1/2.

Viking Sportsgarn – 20,-

Pinne nr 3 1/2, 23 masker = 10 cm

Viking Sportsgarn er et mykt garn i 100% ren ny ull. Garnet egner seg godt både til strikking og toving.

Fargekart_side3

Viking Superwash –  20,-

Pinne nr 3 1/2, 23 m = 10 cm

Viking Superwash er 100% ren ny ull som er superwash behandlet. Plagg strikket i denne kvaliteten må derfor vaskes i maskin.

Fargekart_side5

Viking Balder – 100 gram – 50,-

Viking Balder-100% superwash ull

Viking Balder er laget av 100% superwash ull, og er ekstremt mykt å deilig. Garnet kommer i 15 nydelige farger. Multifargene danner eget mønster etter hva du velger å strikke. Viking Balder har en strikkefasthet på 12 masker pr 10 cm på pinne nr 7.

Balder har kommet med flere nye farger, vi skal prøve å å få lagt ut bilder i løpet av få dager.

Viking Naturgarn – 20,-

pinne nr 8, 12 m = 10 cm

Viking Naturgarn er laget av 100% ull. Dette er et tykt garn som egner seg veldig godt til både strikking og toving

Viking Frøya – 23,-

Pinne nr 3 eller 3 1/2, 25 masker per 10 cm

Viking Frøya er av 80% superwash ull, og 20% nylon. Denne blandingen gjør garnet mykt og slitesterkt. Det egner seg derfor like godt til strømper som til vanlige plagg. De flotte multifargene danner striper og mønster når det strikkes.

fargekart_Froya

Viking Baby Ull – 23,-

Pinne nr 3, 28 m = 10 cm

Viking Baby Ull er et mykt ullgarn laget av 100% merino ull. Det egner seg derfor svært godt til baby-plagg og tepper.

Heklegarn 12/4 – 30,-

Finnes i natur og hvit

Ønsker du å bestille noe fra oss, se under fanen «netthandel»

4 responses to this post.

  1. å så många fina garner,en del nya för mej!
    Lycka till med Butiken !

    Svar

  2. Har vært å kjøpt meg to nøster pleddgarn. Står jo at det skal være tre forskjellige oppskrifter på dette pleddet. Jeg kan ikke finne ett eneste ett.
    Kan Dere hjelpe meg med ei oppskrift. Sto INGENTING bakpå banneren.
    På forhånd takk

    MVH Lill Tove E Jakobsen

    Svar

  3. Hei lurte på om kan få bestille viking pledd garn hos dere og hva kommer frakta på skulle hatt to pk grå/hvit 713 og rød/svart 750

    Svar

  4. Posted by Ane Hamar østmo on 15. februar 2017 at 16:00

    Hei, har dere sportsgarn 100 og 113 igjen?

    Svar